Gruppträning

Gruppträning

Vi erbjuder följande pass, på plats och online. Kolla alltid på schemat för de senaste uppdateringarna.

IKEA medarberate

Vi erbjuder följande pass, på plats och online. Kolla alltid på schemat för de senaste uppdateringarna.

Meditation

Detta är ett tillfälle att ta det lugnt och bara vara med dig själv.
Lär dig att fokusera på nuet, få nya perspektiv och öka din fantasi, kreativitet och självmedvetenhet genom att utöva meditation regelbundet varje vardag två veckor i månaden.
Vi har olika teman under varje 2 veckors period:
V41-42 Balance
V45-46 Handling stress / V49-50 Managing anxiety

Core

En stark hållning är viktigt för att kroppen ska må bra i vardagen. Detta pass stärker mittpartiet på kroppen genom övningar för mage och rygg och du väljer själv om du vill göra ett lättare eller tyngre alternativ. Låt dagsformen bestämma!

Weight plate workout

Ett lekfullt och funktionellt träningspass där du i valfritt tempo jobbar igenom hela kroppen med endast en lätt viktskiva som redskap. Allt du behöver är en viktplatta (ca 2.5 kg) eller en liknande kettlebell.

Sensing yoga

Sensing betyder känna av. Vi upplever kroppen djupt inifrån och rör oss på kroppens villkor. Sensing yogan är mild med enkla rörelser och grundtanken är att röra sig så naturligt som möjligt. Yogaformen är för alla och passet kommer att vara på svenska. Du behöver en yogamatta och en filt.

Tuesday Mix

Ett pass där vi fokuserar på styrka och puls, med eller utan vikter.

Vuxenklubben

Ett träningspass för medlemmar i Vuxenklubben. En härlig mix av styrka, kondition, balans och smidighet.

Pulse & Strength

Varannan vecka använder vi redskap för att träna styrka och uthållighet och varannan vecka är det den egna kroppen som står för motståndet. Våga testa olika sorters träning!

SomaMove

Ett pass som är atletiskt och fysiskt ansträngande, men samtidigt mjukt. Det är en holistisk rörelselära som rent fysiskt omfattar alla träningsbara aspekter såsom kondition, styrka, spänst, balans, rörlighet och koordination. Hela passet är ett oavbrutet flöde av rörelsemönster där du arbetar med endast kroppen som ditt motstånd och med underlaget som ditt redskap; allt i harmoni med andningen.

SomaSlow

SomaSlow består av långsam, mjuk och allt genom stående rörelser som inte anstränger handleden. Det ger bra rörlighetsträning, cirkulation och en trevlig, avkopplande och återhämtande upplevelse.

Thursday Mix

Starta morgonen med träning för hela kroppen och få energi för resten av dagen! Vi använder olika redskap för att få ut så mycket som möjligt av övningarna. Utomhus om vädret tillåter.

Abs & Glutes

Vi fokuserar på musklerna omkring magen och rumpan och gör både statiska och dynamiska övningar. Skön musik och kanske en extra utmaning i slutet av passet.

Kettlebell

Ett pass med kettlebells innebär träning för hela kroppen. Vi fokuserar på styrka och balans och genomför olika övningar med en kettlebell som motstånd.

Passet ger en rejäl genomkörare för hela kroppen och vi lär oss tekniken om hur vi står, slår, blockar och sparkar inom boxercise. Detta varvar vi med intensiva styrke- och pulsövningar.

Mobility

Många människor är stela och orörliga på grund av för mycket stillasittande och enformiga rörelser. I denna rörlighetsträning varvar vi dynamiska rörelseserier med traditionella stretchövningar. Tränar du rörlighet regelbundet kommer du att märka resultat efter bara några gånger.

Friday Mix

Starta helgen med ett fartfyllt pass som innehåller både koordination, styrka och puls.