Online Workout

Nu slår vi ett slag för hälsosamma vanor!

Vi vet att när du mår som bäst, så är du ditt bästa jag. Nu lanserar Aktivitetshuset online-träning för alla IKEA-kollegor i hela världen.

Online workout är för dig som är IKEA medarbetare och deras familjer.

 

 

 

 

 

 

Passbeskrivningar:

UteträningTräning för hela kroppen. Vi varvar puls- och styrkeövningar och vill du så använder du vikter.

NYHET! Sensing yoga – Sensing betyder känna av. Vi upplever kroppen djupt inifrån och rör oss på kroppens villkor. Sensing yogan är mild med enkla rörelser och grundar sitt tänk i att röra sig så naturligt som möjligt. Yogaformen är för alla och passet kommer att vara på svenska. Du behöver en yogamatta och en filt. Läs mer här.

Vuxenklubben – Ett träningspass för våra vuxenklubbare. En härlig mix av styrka, kondition, balans och smidighet. Redskap: stol, matta, vikter (t ex fyllda vattenflaskor).

Stress and tension release – Enkla stretch- och andningsövningar som frigör fysisk och mental stress. Det är viktigt att ta några minuter varje dag för lite egentid och detta är ett sätt. Vem som helst kan vara med och allt du behöver är något bekvämt att sitta på och kanske en lugn spellista i bakgrunden.

Core – En stark hållning är viktigt för att kroppen ska må bra i vardagen. Detta pass stärker mittpartiet på kroppen genom övningar för mage och rygg och du väljer själv om du vill göra ett lättare eller tyngre alternativ. Låt dagsformen bestämma!

Styrka – Enkel och effektiv muskelträning för kroppens större muskler. Du använder din egen kropp som främsta redskap och i vissa övningar kan du, om du vill, använda gummiband och hantlar. Dessa redskap finns att köpa till överkomligt pris hos flera olika sport- och prylvaruhus.

Rörlighetsträning – Många människor är stela och orörliga på grund av för mycket stillasittande och enformiga rörelser. I rörlighetsträningen varvar vi dynamiska rörelseserier med traditionella stretchövningar. Tränar du rörlighet regelbundet kommer du att märka resultat efter bara några gånger.

Strength & Pulse – Träning för hela kroppen. Vi arbetar i intervaller och blandar styrka med pulsövningar. Du arbetar mestadels med din egen kroppsvikt, men om du vill kan du använda vikter i vissa övningar. En matta är också lämpligt att ha.

SomaSlow – SomaSlow består av långsam, mjuk och allt genom stående rörelser som inte anstränger handleden. Det ger bra rörlighetsträning, cirkulation och en trevlig, avkopplande och återhämtande upplevelse.

SomaMove –  Ett pass som är atletiskt och fysiskt ansträngande, men samtidigt mjukt. Det är en holistisk rörelselära som rent fysiskt omfattar alla träningsbara aspekter såsom kondition, styrka, spänst, balans, rörlighet och koordination. Hela passet är ett oavbrutet flöde av rörelsemönster där du arbetar med endast kroppen som ditt motstånd och med underlaget som ditt redskap; allt i harmoni med andningen.