FortGjort träning

Det är det enkla som är det roliga!

För att träning ska vara kul och effektiv måste man hänga med i övningarna och rörelserna. I vår värld är det en självklarhet, därför skapar vi träningspass som är användarvänliga och enkla att följa. När du tränar med FortGjort tränar du alltid utefter egna förutsättningar och efter dagsform. Dessutom finns alltid en av våra inspiratörer på plats för att peppa och hjälpa dig.

FortGjorts gruppträningspass är 25 minuter och ger fler människor tid och möjlighet att börja träna. FortGjorts träningspass slutar alltid när det är som bäst och det ger mersmak till fler träningspass. Du kan inte köpa tid med du kan investera i ditt eget välmående.

MAGE RYGG

Vem har inte användning och nytta av en stark mage och rygg? En stark hållning är A och O för att kroppen ska må bra i vardagen. Stärker mittpartiet på kroppen genom övningar för magen och ryggen och du väljer själv om du vill göra det lättare eller tyngre alternativet på övningarna – utgå alltid efter din förmåga och dagsform.

 

PULSTRÄNING

Träning när det är som bäst, enkelt men galet effektiv konditionsträning helt på dina egna villkor. Här går det utmärkt att anpassa utförande i övningarna efter dagsform och är du på humör kan du bli rejält trött. Korta intervaller varvas med lite längre intervaller, en uppskattad klass i FortGjorts utbud.

RÖRLIGHETSTRÄNING

Rörlighetsträning bygger på att vi varvar dynamiska/funktionella rörelseserier, där fokus ligger på naturliga rörelser i kroppen, med traditionella stretchövningar. FortGjort Rörlighet är din bästa vän om du behöver öka eller bibehålla din rörlighet eller smidighet! För dig som har ont i kroppen eller förebygga skador.

FUNKTIONELL TRÄNING

Sträcka sig upp för att nå hyllan i skafferiet, kliva ut ur bilen, böja sig ner för att knyta skorna… Träna som du lever. FortGjort Funktionell träning bugger upp en funktionell styrka, rörlighet och balans i din kropp som du kan utnyttta

MULTITRÄNING

Består av kondition- och styrkeövningar där du kan utmana dig själv efter din egen kapacitet varje gång. En liten serie av enkla effektiva övningar eller rörelser som upprepas så många gånger du hinner under ett visst antal sekunder. Därefter en ny serie. En träningsform med mycket endorfiner och jäklar anamma!

STYRKA

Söker du enkel och effektiv muskelträning för kroppens större muskler, svaret heter FortGjort Styrka. Du använder din egen kropp som främsta redskap, vissa övningar kan utföras med gummiband och hantlar. Övningarna upprepas många gånger vilket ger bra flås (det tar vi inget extra för). Du kommer att känna dig härligt stark i hela kroppen efter passet!